سیاست های آموزشی
نسخه چاپی ©2017 miu.ac.ir

 

سياست‌هاي ‌حاكم بر برنامه‌هاي ‌آموزشي‌ جامعة المصطفي العالمية عبارت­ اند از:

1. پیوستگی در ارتقای دائمی پیشرفت نظام تعلیم و تربیت بر اساس «فلسفه‌ی تعلیم و تربیت دینی»، «آخرین یافته‌های علمی» و «استانداردهای آموزشی»؛

2. ارتقای ملاک‌های اخلاقی و تربیتی و حفظ روحیه‌ی نشاط در سطوح مختلف آموزشی با تأکید بر صیانت از اصالت‌ها و سنت‌های حوزه‌ای؛

3. مبتنی بودن نظام آموزشی بر اساس مقاطع تحصیلی مشخص و دارای کار ویژه‌ی اختصاصی همراه با امکان دانش‌آموختگی در هر مقطع؛

4. تنوع‌ بخشی و توسعه‌ی گسترش رشته‌ های علوم اسلامی و علوم انسانی - اسلامی و نیز بررسی و ارائه‌ی طرح درباره‌ی رشته‌های دیگر با رویکرد اسلامی؛

5. توسعه‌ی گسترش و ژرفا بخشی و تعمیق آموزش‌های کوتاه‌ مدت، غیرحضوری، نیمه‌ حضوری، ادیان و مذاهب اسلامی و آموزش خواهران؛

6. اهتمام به آموزش‌های ویژه‌ی استعدادهای برتر با تعریف جایگاه‌های راهبردی آنان در سطوح بین‌المللی؛

7. کاربردی نمودن برنامه‌های آموزشی (توانایی‌های پژوهشی، توانایی‌های مدیریتی و رهبری فکری و اجتماعی، توانایی‌های قرآنی و...) متناسب با شئون و وظایف مورد انتظار؛

8. تأکید بر توانمندسازی فراگیران در زبان‌های زنده‌ی بین‌المللی، به ویژه زبان عربی؛

9. پیوند نظام‌مند مؤسسه‌های آموزشی جامعة‌ المصطفی در داخل و خارج ایران (تابعه، وابسته، پیوسته و همکار) و توزیع صحیح مقاطع و رشته‌های تحصیلی در مناطق مختلف با رویکرد انطباق نظام آموزشی با تمرکز واحدهای داخلی بر تحصیلات عالی و تخصصی؛

10. تأکید بر تأسیس و تقویت گروه‌های علمی در مدارس و واحدها؛

11. اولویت رضایتمندی فراگیران و استادان در همه‌ی برنامه‌های آموزشی؛

12. اهتمام به اصل به‌ کارگیری استادان تمام‌ وقت ممتاز علمی دارای با دیدگاه جهانی، ممتاز علمی و تربیتی و توجه به ارتقای علمی و مهارتی آنان؛

13. مشارکت‌ بخشی به استادان در فرایندهای آموزشی؛

14. اهتمام به تربیت استادان و مدیران بومی با برگزاری دوره‌های تکمیلی، کوتاه‌مدت، کاربردی و اجرای رشته‌ها و گرایش‌های مرتبط؛

15. ارتقا بخشی به پایان‌نامه‌ها و هدایت موضوعات آنها به سمت تأمین نیازهای بین‌المللی، جهان اسلام و کشورهای گوناگون؛

16. پایه‌ ریزی نظام واحد آموزش غیرحضوری و گسترش آن برای همه‌ی علاقه‌ مندان در تمام جهان، به ویژه دانش‌آموختگان، با هماهنگی واحدهای خارج کشور؛

17. پایه‌ ریزی نظام ارزش‌ یابی علمی و تقویت نظارت آموزشی؛

18. اهتمام به تأمین مدارک رسمی و معتبر برای دانش‌آموختگان داخل و خارج ایران؛

19. ایجاد امکان استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های اداری - آموزشی جامعة‌ المصطفی برای دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران.


saja

سامانه جامع آموزش

sampa

سنجش و پذیرش

sampa

کتابخانه

sampa

نشریات