سیاست های فرهنگی تربیتی
نسخه چاپی ©2017 miu.ac.ir

مهمترین سیاست های فرهنگی، تربیتی جامعة‌ المصطفي العالمیة به شرح زیر می باشد:

1. حاکمیت اصول اخلاقی و تربیتی و احیای سنت‌های حوزه‌؛
2. ترسیم و تنظیم فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی بر اساس نظام‌ نامه جامع اخلاقی و تربیتی؛
3. تقویت مهارت‌های قرآنی و ایجاد انس و پیوند ژرف با معارف نورانی وحی و میراث معنوی پیامبر و اهل‌بیت؛
4. گسترش و تعمیق روحیه معنویت‌گرایی و پرورش شخصیت‌ جامع، متعادل و متوازن و تقویت بصیرت اجتماعی و سیاسی؛
5. توانمندسازی فراگیران در مهارت‌های مدیریتی، تبلیغی، هنری، ادبی و حرفه‌ای در قالب‌هایی چون حمایت از فعالیت‌ها، تشکل‌ها و مؤسسه‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای و ارایه‌ی آموزش‌های کاربردی متناسب با نیازهای بین‌ المللی؛
6. استقرار نظام تشخیص به‌ موقع آسیب‌های تربیتی موجود یا محتمل در فراگیران و برنامه‌ ریزی برای رفع یا بهبود آن؛
7. اهتمام به نیازهای آموزشی و تربیتی خانواده‌ها و تأمین نشاط و سلامت جسمانی و روانی آنان و ایجاد فرصت ارتباط و تعامل فراگیران با خانواده و فرزندان؛ این سرمایه‌های ارزشمند و آینده‌ساز؛
8. توجه به مدیریت تفاوت‌های فرهنگی و کاهش تعصبات قومی و نژادی؛
9. فراگیر نمودن برنامه‌های تربیت بدنی و ورزش و بهینه‌سازی استفاده از اوقات فراغت طلاب، خانواده‌ها و فرزندان آنان؛
10. توجه به بازسازی، نوسازی، تجهیز و توسعه ظرفیت‌های فرهنگی و تربیتی، با استفاده از فن آوری‌های جدید؛
11. تلاش برای فضاسازی تربیتی در مجتمع‌های مسکونی و خوابگاه‌ها؛
12. تقویت، توسعه و تحکیم مشاوره بر مبنای تشخیص، درمان و هدایت، با استفاده از شیو‌ه‌های علمی و مبتنی‌ سازی مشاوره بر پژوهش‌های میدانی و تحقیقات؛
13. فرهنگ‌سازی مشاوره‌های تربیتی و تحصیلی؛
14. اهتمام به ارزیابی پیوسته کلیه فرایندهای پذیرشی، آموزشی، پژوهشی، مالی،‌ اداری، منابع انسانی و... در جامعة المصطفی از زاویه اصول و شاخصه‌های تربیتی.

 

 

 

 

 

 

saja

سامانه جامع آموزش

sampa

سنجش و پذیرش

sampa

کتابخانه

sampa

نشریات